Långt ifrån cool, av Ingrid Olsson

11-åriga Linnéa känner sig så långt ifrån cool som man kan vara. Dessutom ska hon få glasögon. Den ända som stöttar och förstår henne är hennes mormor, som säger att det finns fördelar med att ha glasögon. När populära Vanessa som en gång i tiden varit Linnéas bästa vän (men började ignonera henne då hennes föräldrar skildes) bjuder henne till sin fest, blir allting bara värre.

Min åsikt:

Jag blev väldigt rörd av boken. Jag förstod hur vissa faktiskt har det. De vuxna i boken försöker egentligen bara hjälpa till, men de gör allt värre. Tycker väldigt synd om stackars Linnéa.
Fast tycker faktiskt att boken var lite väl överdriven. Jag menar, hallå? Varför ska alltid den mobbade i böcker ha glasögon? Och hur kunde det vara möjligt att föräldrar/ lärare aldrig märkte vad som pågick? Linnéas lillesyrra var alldeles föööööör gnällig, (och endå fick hon aldrig skäll av föräldrarna och mamman tyckte ju att hon var hennes lilla gulligul!) Vanessa "den populära" skulle självklart ha rosa på alla kläderna och föräldrarna skulle ju vara total-blinda och inte märka nåt vad som höll på att hända med Linnéa!


Poäng (0-5):

3, den hade säkert fått högre poäng om den inte vart så "tillgjord" och sjävklar.

                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0