Systrar i jeans av Ann Brashares

De fyra tjejerna Bridget, Carmen, Tibby och Lena som bor i Maryland är bästa vänner. När sommaren kommer måste de skiljas åt, eftersom att Bridget åker till ett fotbollsläger, Tibby bli kvar hemma och jobbar, Carmen åker till sin far i South Carolina och Lena åker till sin släkt i Grekland. När Carmen hittar ett par jeans från en second hand butik som konstigt nog passar de alla fyra, bestämmer dig sig för att skicka de mellan sig under sommaren.

Min åsikt:

Jag hade först sett filmen "Systrar i jeans" som jag tyckte om och bestämde mig därför för att låna den som bok på biblioteket. Jag tyckte att den var jättebra! Det var ett tag sen jag läste boken och har nu oxå hunnit läsa "Systrar i jeans, andra sommaren" och "Systrar i jenas, tredje sommarn". Och ni förstod nog att jag inte hade läst fortsättningarna om inte den första boken var bra!

Den innehåller mycket romantik och vänskap!

Poäng (1-5):

Jag ger boken en 5:a, för att den var bra och inte dålig på något sätt.

                                      
                             
                                         
377 sidor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0