Kensukes rike, Michael Morpurgo

Michael och hans familj (mamma,pappa och hunden Stella Artois) reser runt i världen i en båt. Men natten innan Michaels tolfte födelsedag faller han och Stella av. Han vaknar på en ö och hittar så småning om Stella. De tvingas klara sig själva. Michael tror att de är helt ensamma på ön, men en dag visar det sig att där bor också en gammal japansk man som levt på ön enda sen andra världskriget.


Min åsikt:

Jag tycker att boken var ganska bra! Ibland var det lite för långa kapitel men självaste bokens innehåll tycker jag var helt okej. Den liknade den där Robinson Crouso lite...
Jag tror att boken är lite baserad på en sann berättlse.

Poäng (0-5):

5
                                
                                     149 sidor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0