Oktober, Cannie Möller

Lassie och Johan har känt varann enda sen att de var små. De är som syskon. När Lassies föräldrar skildes och hennes mammas kille flyttade in brukade Lassie sova hos Johan.
Men när Johan börjar vara med Matte och hans gäng så glider Lassie och Johan allt mer isär. Till slut träffar Lassie A. Han är snygg, rolig, snäll och bra på att åka skateboard!
Men så händer något som inte får hända.


Min åsikt:

Det här var första boken av Cannie Möller som jag läst. Den var mycket bra och gripande! En verklighetstrogen berättelse.
Lassie som ligger där medvetslös då Johan bara står där och ser på. Ibland kan det verkligen vara hemskt att läsa!


Poäng (0-5):

En klar 5:a... Ni kanske undrar varför jag alltid sätter 5:or och 4:or som betyg, men det är ju helt enkelt bara för att jag antagligen är bra på att välja ut bra böcker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0