Prisessan och mördaren, av Magnus Nordin

En ung kille hittas vid en soptipp. Han har utsatts för misshandel. Han lever, men knappt.

I Stockholmsförorten pågår det vanliga livet: Markus är kär i Nina, Nina är kär i gitarristen Jajje och Lenita bjuder till fest.

Men vad är det som händer under ytan? Hur nära inpå finns mördaren?


Min åsikt:

Okej, förlåt. Jag skrev av recensionen, för att jag inte riktigt kunde formulera mig... Erkänner :o

Men i alla fall:

Prinsessan och Mördaren är verkligen en jättebra bok tycker jag! Magnus Nordin skriver på ett sätt som får läsaren att inte släppa boken. Skills!
Vid ena sekunden är man fast besluten vid att ***** är mördaren. Men när boken smyger in mot slutet förstår man att man haft fel. Och att det i själva verket var *** som var mördaren! Detta är en thriller, men mitt i allt det hemska är boken faktiskt också en bok om vännskap, kärlek och svek!
Rekomenderar boken för 13+.

Poäng (0-5):

5, på grund av att den var så otroligt bra!


                                   
                                            236 sidor
         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0